Far och Jag

Jag älskar högtider. Med högtider menar jag alla tidpunkter på året då det är tid att ge varandra presenter. Tänk dig känslan att hålla i något du längtat efter att få för att sedan öppna det och inse att det är något annat. Vilken jävla känsla va?!  Att man sitter och liksom vill  äta upp presentjävlen i all lycka man upplever under tron att det är något annat för att sedan vilja spotta presenthelvetet i ansiktet då man mött sanningens ögonblick. Om den ändå haft något ansikte. I vissa fall kanske den har.

Igår hände något sådant. Far fyllde år och jag hade med mig en liten låda inpackad i grönt papper. En fin liten sak. Dock var nog förpackningen vilseledande, far som fyller 39 i år kanske hade förväntat sig en flashig klocka eller kanske ett par läckra skjortknappar i silver (läs boxen med lud, zbunjen normalan). Ack så fel man kan ha, där i låg en lapp, nästan som en försäkring. Lappen lovade att jag skulle ta hand om disken vid 3 stora tillfällen. På lappen stod även att erbjudandet inte kan kombineras med andra erbjudanden, dvs. att han inte kan använda sig utav den när vi har våra vanliga middagar eftersom jag inte finner dessa tillfällen stora nog.

Jag skulle nog investera en lapp på hans  40 års dag, som är nästa år. Det kan jag lova. Då kanske han även får en riktig present, så att säga, trots att jag tycker att den han fick  igår  var minst lika bra, om inte bättre än till exempel  boken jag köpte förra året.

Jag vet inte vad far tyckte egentligen, men han sken upp på ett sätt som fick mig glad.  Jag hade lyckats bryta mitt eviga förhållande med konsumentsamhället.
1 - 0 till mig.

Jag hade med mig blommor med, såklart.


Kommentarer
Postat av: TCV

HAHAHA dzes ba seko.. prava pevaljka! ahhaha

2008-11-07 @ 22:44:08
Postat av: mix

haha genijalan poklon .. a sta ces mu sutra za fars dag?

2008-11-08 @ 13:47:39
Postat av: Anonym

Mer inlägg!

Du har ju bästa humorn (typ ever)

2008-11-15 @ 01:37:11
Postat av: Azra

"På lappen stod även att erbjudandet inte kan konbineras med andra erbjudanden, dvs. att han inte kan använda sig utav den när vi har våra vanliga middagar eftersom jag inte finner dessa tillfällen stora nog."



Dude! Du gör det bara svårare för dig själv :| Jag skulle hellre diskat efter en liten familjemiddag än ett stort diskberg.. duuuude, säger jag bara :)

Postat av: bih

skickar detta till många bosnier, de en bosnisk tjej som går runt å skriver för kroaterna å mot oss..läs debbatten så fattar ni allt:) kommentera gärna emot henne,så hon fattar att vi bosnier e mot prodane duse, å anti patriotiska bosnier



http://diitah.blogg.se/2008/november/rock-bottom-1.html#comment

2008-11-21 @ 12:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback