Burp

Idag så hölls Idrottsgalan. Vår Bosniska Svensk, Zlatan Ibrahimovic vann i kategorin Årets manliga idrottare samt Jerringpriset. En liten Helena Seger satt i publiken och väntade på att bli nämnd i det alltför oförberedda tacktalet. Zlatan nämnde inte Helena. Sin fru. Ikväll blir det nog en ensam, kall natt. Dock kanske maximilian förgyller den med att spy på far sin. Efter amningen, då han ska rapa, såklart.




På väg till bilen, efter galan.
- Glömde du inte något älskling?
- Jo! Helvete, glömde säga ett par ord om hur mycket jag gjort för mitt lag och att det borde hedra och respektera mig mer, ett pris räcker inte! Jag ska vara den första de ser på morgonen, mitt foto ska hänga ovanför deras sängar. De ska kyssa mina ihopklämda tånaglar. Älskling, Helena, Jag glömde säga att jag är Gud.


Kommentarer
Postat av: ACPA

Zlatans tacktal var under all kritik, pinsamt att se att han likt många andra fotbollspelare knappt kan öppna käften, man lever som obildad bara för att man presterat på toppnivå i 5-6 år.
Jag klandrar den moderna fotbollen, annars jag tror inte hans fru tar särskilt illa upp.
Jag menar att som 40 årig " kärring " gifta sig med Sveriges genom tiderna bästa fotbollspelare och ha en ekonomisk trygghet livet ut väger nog tyngre än hennes namn i ett tacktal.
Hon ska tacka honom för att det är tack vare Zlatans ( läs Inters ) miljoner som finansierar hennes plastläppar,plastbröst och Gud vet vad mer i plast denna primadonnan har.
I övrigt är det pinsamt att man envisas med alla dessa skitsporter.
Sen när fan är Bowling,Dans och Golf sporter?
Detta är något överklassen på Djursholm ägnar sig åt, ja och skytte kan vi också lägga till.
B.T.W. Sveriges prins var inte lång ...
M.V.H.
A.C.P.A

Postat av: Zlatan !

No1. Han tackade sin familj. Däri ingår Helena.
Han har vid upprepande tillfällen nämnt hur mycket hans familj betyder för honom, och det gjorde han även ikväll.
"Jag vill börja med att tacka min familj" - Zlaja.
Han vann TVÅ priser dessutom.

Sedan till acpa - Hon har varit markandschef för HM bla. Tror hon hade klarat sig väl utan hans miljoner.

2008-01-15 @ 02:56:17
Postat av: MiX

Jag glömde säga att jag är Gud hahhaha . tittade på galan sa mamom, umirala sam od smjeha . ako zlatan nije malo gurbet pa ubi me . !

2008-01-15 @ 09:35:41
Postat av: ACPA

Jo men hon tjänar fortfarande inte i närheten av vad han gör.
Jag vill börja med att tacka min familj hmm, skönt att han kan utala en menning utan fel.

Uzas je moja furkaaaaaaaaaaaaa

2008-01-15 @ 13:35:22
Postat av: ACPA

HAHAHAH Men prinsen kan verkligen suga av mig ståendes HAHAHA .
B.T.W skriv gärna ACPA med VERSALER och inte gemaner.

2008-01-15 @ 15:15:38
Postat av: FDS

Ma nemoj ga dirati... ispada extra pismen uporedjeno s nekim ranijim pojavama na malom ekranu :)

http://www.youtube.com/watch?v=RtAywIcM8gg

JAAAAAAAAA SAMM VRLOOOO HEEEEEEEEEPI

2008-01-15 @ 17:10:48
Postat av: ACPA

Majka mu hrvatica stari musliman a on ekavski prica.
Golemo i to.
A ne znam samo jos evo haj ne zna Bosanski rodjen ovdje, ne zna engleski i ne zna talijanski.
Ali po Bogu kako nako lose Svedski prica ?

2008-01-15 @ 17:23:22
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: Adis

HAN FÅR PENGAR FÖR ATT SPELA FOTBOLL OCH GÖRA MÅL... inte för att dyka upp på galor å tala inför folk. NEJ... det ingår inte i hans kontrakt eller nåt annat han skrivit på.

SPELA FJUTBOLL, det är DET som han ska göra för sina pengar... sen om han är stum.. Det skiter jag i.. vilket han tydligen själv oxå gör =D

d luugnt Zlaja.. don't worry... tjäna dina pengar. .lev livet och skit i alla som klagar på dig. Förresten Zlaja, du måste köpa en Ford GT Mustang Cobra och cruisa i den... jag skulla ha gjort det om jag hade några Lire över =)

2008-01-15 @ 18:48:10
URL: http://shaban.blogg.se
Postat av: ACPA

Du vet om att valutan i Italien inte längre är Lire utan ?uro?

2008-01-15 @ 19:20:45
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: Zlaja!!

Härligt Shaban! Precis så tycker jag själv! Han får betalt för att spela fotboll, prisgalor är bara bonus..
Sedan att han uttrycker sig annorlunda från andra pristagare, tycker jag är bara roligt:D

2008-01-15 @ 20:04:16
Postat av: Anonym

HAHAHHA LUDA SI MAJKEMI ! & BÄSST ..

2008-01-16 @ 23:03:08
URL: http://amince.blogg.se
Postat av: enNa

Vilket engagemang! Härligt härligt.

Som kvinna vet jag att det betyder mycket om man blir nämnd vid namn eller titeln ?fru?.
Som fotbollsstjärna eller stjärna över huvud taget, bemöts man utav en stående publik som förväntar sig en person som kan tala. Kan du inte lär du dig. Enkelt.

2008-01-22 @ 09:37:28
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: Zlaja

Zlatan är så olika andra spelare och stjärnor. Dels har han tack vare sin attityd, kaxighet och sätt att tala gjort honom till den han är, förutom hans enorma fotbolltalang. och har man nu kommit dit man är pga. att vara sig själv så ska man väl fortsätta med det? Varför ska man göra något för att tillfredställa andra människor? Är han nöjd med hur han uttrycker sig osv. så ska han få göra det.

Jag tror och tycker att det är helt okej att bara tacka sin familj och säga att de redan vet vad de betyder för honom. Så varför måste man offentligt tacka enbart sin fru? när han förmodligen (vad vet jag) gör det var och varannan dag.

2008-01-22 @ 11:47:59
Postat av: ACPA - Fjärde världen

Zlatan är överskattad.
Hans enorma fotbollstalang? För det första hur kan någon vara en talang när man ska fylla 27 år ?!
Zlatan har inte gjort mål för det Svenska landslaget sedan 2005 !!! ( Målet mot Ungern ). D.v.s. han har gjort tiotals landskamper mot skitlag som Island och Lettland utan att lyckas göra ett enda mål, och han är talang?.
Dessutom, för att en fotbollspelare ska klassas bland dom bättre måste man ha tagit hem lite ...
Han har inte tagit hem något mästerskap med sitt landslag, han har inte tagit hem Uefa-Cupen, han har inte tagit hem Champions leauge.
Det enda han har i bagaget är ligatitlar med Inter och Ajax. ( Dom med Juventus blev dom ju fråntagna när Juventus degraderades ner till Serie B ).
Hans fru bör som sagt tacka honom, inte en jävel hade vetat vem hon var om hon inte vore gift med honom.
ACPA.

2008-01-22 @ 14:44:28
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: Anonym

Lills du. Hans enorma fotbollstalang ja. Faktum är att han är en världstjärna. Har du sett honom lira denna och förra
säsongen? Tydligen inte.
Är han så överskattad att han hamnar 7a i världen? Är med i Uefas allstar lag? Leder skytteligan i Italien och Champions Leuague? Assistligan i Italien?
han har vunnit fem år i rad nu italienska ligan. Och inte kan han hjälpa att de två i juventus har tagits ifrån honom, vad skall han göra? ta tillbaka dem?

Att han inte har gjort mål för landslaget är en annan femma. Dels var så spelade han inte i över ett halvår i landslaget, var skadad vid något tillfälle osv. Se bara på spelare som Rudd Van Nistelrooy, som aldrig har lyckats för det Holländska landslaget?

Vem vill ta hem Uefa cupen? Han har inte ens spelat i Uefa cupen, så det är lite svårt. I Champions League så har det funnits bättre lag än Juventus och resp. Inter, och en spelare gör inte ett lag?
Att Sverige ska lyckats i ett stort mästerskap är lite svårare. Helt enkelt för att de inte har truppen för det. äbacklinjen suger fullständigt.

Holländskaliga, ligacupen i Holland, Supercupen, Ligan tre år i rad i Italien och på god väg till fjärde titeln.
Tunga titlar, och vem vet. Inter kanske tar hem CL-titeln, och då blir han ännu större.

Det där med överskattad och att "håna" hans talang får du därmed lägga ner, för lite substans i det du skriver får du ha.:)

2008-01-22 @ 16:25:00
Postat av: ACPA

Jasså.
Undrar vem som saknar substans och vem som egentligen följer fotboll är intressant.
Vi kan ju börja med att han leder Italienska skytteligan, för det första är Serie A bara halvägs genom serien och därmed inte färdigspelad.
För det andra så har han gjort 13 mål, av dessa 13 har hela 6(!!!!) kommit på straff, nästan hälften.
Dessutom DELAR han skytteligan han leder inte den, han delar den med Trezeguet som gjort endast 1 (!!!!).
Sedan säger du att han har tagit hem ligan med diverse 5 år i rad, det visar bara att du har 0!! koll.
Zlatan har för fan tagit hem två titlar med Juventus 03-04 samt 04-05 och en enda titel med Inter.
Det blir 3 och inte 5 som du säger.
Dessutom antalet titlar, ja visst men det är ett vagt begrepp för i så fall är alla spelare i ett lag
givande och inte bara han.
Du säger att han varit skadad och annat?
Zlatan har gjort 17 landskaper i landslaget sedan 2005 ... och är fortfarande mållös.
Så dåligt argument där ( igen. )
Vadå vem vill ta hem Uefa-cupen, hur jävla dåligt insatt är du egentligen?
Det är den näst finaste titeln ute i Europa du kan vinna som ett Europeiskt lag, och vadå dåligare lag än Juventus och Inter.
Kan man vinna Serie A kan man mycket väl vinna Champions leauge också.
Är Holländska ligacupen en tung titel hahahaha nu får du fan lägga ner, enligt ditt sett att värdera en spelare då är utan tvekan Henrik Larsson ljusår före Zlatan.
# VM-medaljer: Brons (1994)
# EM-turneringar: 2000, 2004
# Guldskon: 2001
# Skotsk ligamästare (4): 1997-98, 2000-01, 2001-02, 2003-04
# Spansk ligamästare: (2): 2004-05, 2005-06
# UEFA Champions League-mästare: 2005-06
# Svenska Cupen: 2006
# Allsvensk poängligavinnare 2007 med 22 poäng (9 mål + 13 målpassningar) källa
# Engelsk ligamästare 2006-2007, Hann inte spela tillräckligt många matcher för att få medalj av FA.

För att inte nämna hans utmärkelser.
Så vem var det som saknade substans sa du ?

Mi imamo Sergeja Barbareza !!

2008-01-22 @ 18:04:56
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: zlaja

Haha. Du är rolig du:)
När jag menade fem ligatitlar så menade jag självklart holländskaligan inräknat. Och Zlatan har ALDRIG haft möjlighet att spela i Uefa Cupen så det är nog lite svårt att vinna den om man aldrig har spelat den?
dåligt insatt? Straffar ingår i spelet, och vadå? Det är många som har haft svårt att slå straffar, så är det väl bra att han sätter de? Det ingår i spelet?
Fråga Roberto Baggio, eller Zlatan (EM 2004)

Jag försvarade aldrig honom att han inte har gjort mål. Utan jag menar bara att det är svårt att göra mål i landslaget, från som sagt den gode holländaren i Real.

Henrik Larsson är äldre än Zlatan. Zlatan har mycket kvar, och jag sa aldrig något om Henke.
Zlatan har mycket kvar att leva upp till och mycket kvar i att hämta hem utmärkelser och medaljer.

Det jag menade att det kanske fanns bättre lag än Juve och Nerazzuri var självklart att i Champions Leaugue så är det oftast dagsformen som avgör.
Så åter igen! Zlatan har ALDRIG spelat i UEFA CUPEN och därför kan du inte räkna med den "skitcupen".

Substans var ordet.

Mi imamo Elvira "Real Madrid" Baljica!

2008-01-22 @ 20:08:10
Postat av: ACPA.

Bortse från det med Uefa-cupen för fan, vad du har fäst dig vid det ....
Jag vet inte om du såg honom nu mot oss, han var ju för fan osynlig fram tills 88 minuten när dom får den kontroversiella straffen och målet i 94 minuten.

FORZA PARMA!!! Si amo siempre insieme voi Non vi lascriemo mai PARMA ALE, PARMA ALE.

2008-01-22 @ 22:20:41
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: Adis

kort sagt: alla kan inte gilla alla.

långt sagt: jag har nog fixat en skala mellan 1-5 som beskriver rätt bra vad folk anser om zlatan. där:

1. avgudar honom
2. Gillar honom
3. Inget specc
4. Gillar inte honom
5. Hatar honom

själv så skulle jag önska att det fanns ett val mellan 1 och 2 men det finns det tydligen inte.. och inte heller mellan 4 och 5. De flesta av oss som gillar honom ser nån slags GUD i han. Och de flesta av oss som inte gillar honom hatar nästan snubben. MEN SEN finns det några, bara några, som tex den pålästa ACPA, som inte tycker att han e så speciell.

Sure... jag köper det. Han kanske inte är SÅÅ speciell trots allt. Men tillräckligt speciell för att skapa kommentar-rekord på denna tjejs blogg. =)

way to go Ena. ZLatan gör alltid succe ;)

ACPA sluta vara så stöddig. Du är inte den enda som känner till wikipedia. Även om du, mot all förmodan, skulle vara sån fotbollsfreak så tror jag ändå att du bara lider av något vi alla känner som: BESSERWISSER-SJKUAN. Get a life dude!

fast du kommer nu att kommentera även detta..blir svårt att hålla fingrarna borta antar jag..

visst, kör hårt

Bra för Enna's blogg I suppose

2008-01-23 @ 01:13:43
URL: http://shaban.blogg.se
Postat av: ACPA.

Oj kul att du avgudar honom.
Är det ännu en invandrare från Rosengård som ser honom som en hjälte?
Jag menar det tycks 95% av alla Malmös invandrare göra.
Fast som sagt kul att du avgudar honom, har du poster på honom på väggen? Kanske en sådandär utan tröja också ... * grr *.
Hursomhelst att alla antigen avgudar eller hatar honom som person kanske.
Men som fotbollspelare är fallet verkligen, verkligen inte så.
Besserwisser?
Haha, är du fortfarande kinkig över att du inte tycktes veta vad valutan i Italien var?
Det kallas inte besserwisser utan att ha koll på saker och ting i någons tillvaro.
Dessutom, jag är inget fotbollsfreak men det är säkerligen en av två - tre saker jag värdesätter mest här i livet.
Precis som du tycks onanera till Ford GT Mustang Cobra.
M.V.H. Han som hookar up brudar på krogen medan du ler till Zlatans tack tal och runkar till bilar på " Pimp my ride "

2008-01-23 @ 02:46:46
Postat av: ACPA.

Ikväll har du Inter-Juventus ( Semifinal i Coppa de Italia) på TV4 sport, gör Zlatan en bra match så ska jag bli den första som hyllar honom.
Och med en bra match menar jag inte att han gör 2 mål i 91 respektive 93 matchminuten ....
" Den gamla damen " kommer att fullständigt köra över Inter spelmässigt.
Juventus kommer vinna med 1-0 eller 2-1

2008-01-23 @ 14:09:02
URL: http://acpa.webblogg.se
Postat av: Zlaja

Haha. Du låter så patetiskt ACPA så det inte är sant.
Jag vet inte varifrån Shaban är men jag är inte från Malmö. Men däremot gillar jag att se på bra spelare, och Zlatan är en av de bästa man kan se på.

Hookar upp brudar medan han ler till Zlatans tacktal? hehe. Zlatan har hållit tacktal två gånger under de senaste, jaa, tre-fyra åren kanske?
Det går alltså rätt så torrt med brudarna ACPA?

2008-01-23 @ 15:06:34
Postat av: ACPA

Precis jag är tyvärr blyg, är dessutom EMO.
Nationalist också - svensk sådan.
Jag förstår inte vad ni mångkulturella nysvenskar har för komplex.
Ni bor i 60-talsprojekten och vägrar att integrera er i vårt Svenska samhälle.
Jag personligen anser att man ska assimilera er allihopa.
Men det är bara min fragmentariska syn på allting.
SIM HALL!

Nej men salu na stranu.
Zlatan jeste dobar.
Ali da je najbolji u svijetu ?
Nema sanse.

2008-01-23 @ 19:13:29
Postat av: FDS

Är jag den enda som vill se ACPA och Zlaja i en boxningsring?
LET`S GET READY TO RUUUMBLEE!

2008-01-23 @ 22:20:42
Postat av: enNa

Svettiga killar i en ring? alltid up for it.

2008-01-23 @ 23:09:03
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: FDS

Menar ju det...
Intressant hur dessa två karlar plötsligt la ner diskussionen när en boxningsmatch föreslogs.

2008-01-25 @ 19:05:02
Postat av: B:s

kul blogg o inlägg:) men det med att han inte nämnde helena ..? han tackade sin familj det första han gjorde i det talet, hon är mamman till deras barn så hon ingår väl i "familj" ;)

2008-01-27 @ 23:12:39
Postat av: jj

Sämsta bloggen jag någonsin läst

2008-02-18 @ 18:34:16
Postat av: Ella

Jävla skit blogg, har ni inget för er än att bry er om andra?!!!

2008-03-08 @ 16:45:15
Postat av: ACPA

Nepp.
No-life

2008-03-19 @ 12:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback