Barnrumpor

Idag hände det en rätt så förvirrande sak på jobbet. 

anställd: Är det dig jag kan prata med om jag inte längre vill jobba kvar här?
Chef: Visst du kan ta det med mig om det är så...
anställd: Jag säger upp mig.
chef: OK.


Detta är alltså ett samtal som äger rum på min arbetsplats klockan 20.00 den 27/9-07. Det konstiga, som jag anser, är reaktionen på uppsägningen. Är det såhär en chef ska bete sig?

En anställd bestämmer sig alltså för att säga upp sig, går fram till chefen och säger "är det dig jag kan prata med om jag inte längre vill jobba kvar här", chefen tittar lite nonchalant på den anställda och säger "visst du kan ta det med mig om det är så" sedan gör den anställda det, den anställda tar steget och säger de blytunga orden, "jag säger upp mig". "Ok" är alltså all respons den anställda får utav chefen. Är det verkligen såhär en chef ska bete sig? Är det den tacken man får efter allt slit.. ett OK? ett fult OK ett O och ett K. tillsammans.


Enligt mig borde konversationen sett ut såhär:


Anställd: Är det dig jag kan prata med om jag inte längre vill jobba kvar här?

Chef: Ja det är klart att man ska ta det med mig. Varför?

Anställd: Ok, jag vill säga upp mig.

Chef: Vad är det som gör att du kommer med det här beslutet? Har du tänkt igenom det? Vad kan företaget göra för att få behålla dig?

Anställd: blablabla

Chef: OK.


Kommentarer
Postat av: Dinaa

hahahah molim te ne pricaj vise ikada..(K)

2007-09-28 @ 22:05:03
Postat av: Anonym

Ma jebiga... Palla med en meningslös diskussion, när någon ändå fattat sitt beslut, och sökt upp chefen för att prata om det. Frågar man en chef om något sådant så är det ju på allvar, inte någon som bara fått för sig det.

2007-09-29 @ 16:27:15
Postat av: Dina.

JQ trading is the shit hahahahaha :D god knows I hate that place

2007-10-03 @ 23:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback