En loska på era tre fingrar, för att visa min respekt

Nu kommer hon till Malmö, den serbiska krigsförbrytaren Arkans hora. Svetlana Ceca Raznatovic. Hon ska uppträda i den baltiska hallen, hon skall sjunga sånger som hyllar Djävulen han själv, hon skall uppmuntra sina landsmän till tre fingrar upp i luften. Hon skall uppmuntra dem till hat, förakt, förbannelse och en rad äckliga adjektiv därtill, men mest av allt lycka; titta hit, vi fick som vi ville. Bland allt detta, som får mig att kräkas, hör man sina egna landsmän, bosniers, stolthet.

De har ordnat biljetter, de skall dit och supa sig fulla, dansa loss som andra väljer att kalla det. Har ni glömt varför vi befinner oss i Sverige? Krig era förrädare, krig. Ett krig som pågick öppet i flera år, ett krig som påstås vara avslutat men fortfarande pågår det, där i vårat fosterland, slutet för ögonen men det känns, bland våra mostrar, farmödrar, kusiner och förbrödrar. Vapen är inte längre inblandade nu är orden som starkast, det vet ni kad vam opsuju bosansku mater.  


För att citera Bosna-express: ”Var inte en av de följande rösterna till sångerskan som säger att hon aldrig skulle ta ton om hon visste att det var Bosnier som lyssnade” 

Tänk er för innan ni går dit, denna gången gäller inte sup, dans och strul. Denna gång ser vi bort om detta, vi ser längre än så, denna gång är det vi mot dem. Detta vet vi lika säkert som att jorden är rund. Tänk er för landsmän, innan ni kliver in i den baltiska hallen. Tänk er för innan ni sjunger med i låtarna där hon hyllar Djävulen, Arkan.  


Och tänker ni er inte för, kära landsmän kan ni glömma bråk och uppståndelse. Ni är på deras territorium, där är fingrar tillåtna. I neka boli dok vas i vase majke psuju.

Värst av allt är nog genren, turbo-folk. Jag skäms för er!


Kommentarer
Postat av: Ilvana.

Bra skrivet!

Postat av: Anonym

håller med dej.. bra sagt ;)

2007-02-24 @ 20:20:16
URL: http://farwell.blogg.se/index.html
Postat av: Anonym

Jäkligt Glad över att någon håller med mig. De flesta verkar befinna sig i någon ful villervalla. some ppl just suck.

2007-02-24 @ 23:18:55
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: mina

Jag håller med dem ovan, mycket bra sagt!

2007-03-01 @ 18:19:15
URL: http://-react.blogspot.com
Postat av: Anonym

"aldrig skulle ta ton om hon visste att det var Bosnier som lyssnade"..okej...http://www.youtube.com/watch?v=8DueJ0lxhh8 fakta vad är det? nej ni kan bara hata och sen undrar jag varför kriget förtfarande pågår bland folket jo det är pågrund av sånna som dig har jag kommit på.Du är full av hat och egoism det enda du tänker på är alla muslimer som dog, tänk inte på någon annan gör inte det för då måste du handskas med sanningen. Namn?Presentera mig för dig?ser ingen mening med det, men om jag nu är så intressant så kan du gärna slösa din tid på att få fram mitt ip nummer om det gör dig lyckligare.

2007-07-10 @ 02:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback