En loska på era tre fingrar, för att visa min respekt, del 2

"Omstridd konsert blev folkfest" löd gårdagens rubrik  i sydsvenskan angående Svetlana Ceca Raznatovic's konsert i den baltiska hallen i Malmö. Folkfest för vem? Om Hitler fortfarande vart vid liv och valt att komma till Sverige för att läsa upp lite random propaganda, oj,  tänk er vilken glädje för alla Sveriges nazister.

Det här var en folkfest för serber, idolen Arkans änka var på besök. Kvinnan Arkan knullat varje natt innan han långsamt somnat in för att nästa dag stiga upp full av energi, stiga upp och döda oskyldiga muslimer.
Det roligaste är ändå att flera bosnier jag känner vart mer upprörda än jag, och jag är upprörd. Men ingen har demonstrerat utanför konserthallen. Ingen. konstigt men rätt förståndligt. Detta väljer man att förtydliga i texten där det står;

"Beskedet om att Ceca skulle spela i Malmö väckte en del protester eftersom hon är änka till Zeljko "Arkan" Raznatovic som ledde den paramilitäriska styrkan Tigrarna under kriget i Jugoslavien på 90-talet. Men det fanns inte några som protesterade utanför konserthallen. "


Nej vi demonstrerar inte, och vet ni varför? Därför att ingen bryr sig. Vi har gjort vårat, vi har skrivit på protestlistor, vi har pratat med migrationsverket, vi har skrivit ner våra känslor på bloggar och i tidningar. Hon var här. Ja, trots allt detta kom hon hit. En demonstration utanför känns rätt meningslös, stå där och frysa medan Arkanlåtar hörs så att det ekar. Så att de kan skratta åt oss. Håna oss. Nej tack.

Man väljer även att kalla horan för Balkans madonna, man bortser då ifrån andra stora kvinnliga artister såsom Lepa brena och Hanka Paldum. Skamfullt. Detta var nog den dåligaste artikel jag läst på länge, och jag har läst många. Följer 8 tidningar, REGELBUNDET!

 Omstridd konsert blev bevis på bosniers lilla värde, omstridd konsert blev bevis på Sveriges öppna armar; gör vad du vill, när du vill, hur du vill efteråt tar vi emot dig. Omstridd konsert hölls av hora, omstridd konsert blev folkfest för äckliga nationalistiska cetniks.

Serber känn er stolta, nu har ni er chans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Patetisk? Inte alls nää...

2007-02-27 @ 22:52:15
Postat av: LuDaa.

HEJ IP 81.170.237.214 jag älskar anonyma besökare!

Förstår att även du tycker att Cecas koncert var patetisk ..

Postat av: Rijad

Jag tror att detta inlägg gjorde så att mitt egnagemang inom bloggvärdet var värt besväret. Din blogg blir det enda jag läset utöver mina dagstidningar. Tack "Ena"

2007-03-02 @ 09:00:51
URL: http://rijad.blogg.se
Postat av: LÄNGE LEVE SRBIJA!!!!!!!!!!!!!!

HAHAHAHAH varför alltså varför blir bosnier så svartsjuka? Herregud! Vad ska ni klaga över? Ceca är balkans drottning. ALLA i balkan ÄLSKAR ceca, men efter att hon skulle komma till Sverige så prega era föräldrar in massa dålig fakta så ni skulle tänka annorlunda. hade det inte varit för era föräldrar hade det varit 10 ggr mer bosnier och kollat på Ceca :) tråkigt men sant! Patetiska bosnier, ingen serb bryr sig när Dino merlin kommer eller när Halid beslic eller vad dom heter kom? För vi BRYR oss inte om er. Bara för serberna torttera er(tack) och ni kunde inte göra något, så ska ni tro att ni kan få Sverige att inte låta henne komma hit och sjunga. Herregud! Jag kan sätta mitt liv på att du älskade Ceca och hennes musik. Men dina föräldrar snackar. Serberna kommer alltid ha er under sin kontroll och det vet alla bosnier själva. Säger serber buuuu så hade ni sprungit. Hade Arkan levt än idag tror jag inte att ens bosnierna hade vågat ringa in och klaga på att ceca skulle uppträda i Malmö. Hoppas hon kommer igen och alla ni kan skicka in bloggar och visa era jävla känslor som ingen bryr sig om. Och jag hoppas ni också märkte de i och med dom lät henne uppträda :) Arkan's citat: Det är bättre att leva som ett lejon en dag än som en mask i 100 år ;) Känn er träffadE!!!

2008-03-10 @ 23:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback