Ett funktionellt samhälle är inte bara en glappande käft

Det är en underlig värld vi lever i, som min favoritskribent Schulman en gång skrev. Idag läser jag ett inlägg om kvinnomisshandel och jag blir inte förundrad över känslorna som personen i fråga bringar fram. Personen i fråga är inte ensam om att tycka såhär. Subjektiva texter får mig däremot att spy och jag blir så förbannad då oerfarna yngel spelar rutinerade livs proffs. Medlidande är absolut inte något man behöver känna för att i mina ögon tänka rätt, däremot anser jag att kvinnor som inte väljer att se dessa misshandlade lik königa varelser som offer borde ha en speciell plats i helvetet.

Vill vi ge männen en större del av det redan uppdelade samhället? Vill vi, kvinnor trycka ner varandra ytterligare istället för att stötta och uppmuntra? Man gör inte alltid rätt. Man handlar inte efter hjärnan utan efter hjärtat. Man väljer att älska istället för att tänka.

Men man är ett offer! Jag önskar ingen något ont, kanske bara någon enstaka politiker, men den dagen du kvider av smärta på grund utav din älskades kärlekshandlingar, vi skadar oftast dem vi älskar, hoppas jag att du tänker med hjärnan och inte med hjärtat. Den dag din mamma får ett slag, och kvider utav smärta, utav din pappa hoppas jag att du hjälper henne. Ett offer är en människa i nöd. I behöv utav hjälp, för både du och jag vet att ibland lyckas man inte själv.


Svenskt uppslagsord

offer offret offer offren subst.

person som drabbas av en olycka (även bildligt)


kvinnomisshandel är ett tema utan slut, och jag är för lat för att egentligen få något vettigt sagt. Men kära människor, om vi ska komma någonvart med detta måste vi inse att dessa kvinnor är offer och ingenting annat. Vi drar upp problemet men vad bidrar vi med för att hjälpa? Ett bra resultat kan endas nås med en uppkommen lösning. Prata, prata, prata, men verka? Schulman hade rätt.


Kommentarer
Postat av: Seva

Svaka cast!, super napisano

2007-12-04 @ 00:36:29
Postat av: fuX

asså to mala deri! helt seriöst..super napisano nema sta! Svaka cast! Jedno je pretjravati drugo je pricati trece je srati..dakle ti radis drugo! Samo ih rusi!

2007-12-04 @ 00:39:55
Postat av: vesna

ohh yeah :)

Postat av: magz

super stvarno! potrefila si bas one prave rijeci. puss!

2007-12-05 @ 01:25:02
URL: http://missmagzi.blogg.se
Postat av: miki

you go girl! bez rijeci sam, Zuno .

2007-12-05 @ 22:14:42
Postat av: Anonym

Jag är allt cool va? Ne men tack..

2007-12-10 @ 03:10:08
URL: http://LuDaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback